افزایش خلاقیت در کودکان

اشتراک گذاری مقاله در:
افزایش خلاقیت در کودکان | الکساز

همانطور که اکثر مادر و پدرها می‌داند، بسیار دشوار است که یک کودک را برای مدت زمان طولانی مشغول یک کار خاص نگه داشت. کودکان معمولاً دامنه توجه بسیار کمی دارند که نفس کشیدن در آرامش را برای والدین دشوار می‌کند. اگر می‌خواهید برای خود وقت بگذارید و همچنین در این مدت به افزایش خلاقیت در کودکان‌تان کمک کنید، انجام برخی از فعالیت‌ها برای فرزندتان مفید است و باعث افزایش خلاقیت آن‌ها می‌شود.

 

چه چیزهایی باعث افزایش خلاقیت در کودکان می‌شود؟

فعالیت‌های کودکان باید با دقت انتخاب شوند، زیرا بسیاری از رشد ذهنی و فکری آن‌ها به کاری که در طول سال‌های کودکی انجام می‌دهند بستگی دارد. فعالیت‌هایی که مغز کودک را به کار بیاندازد و در عین حال آنها را از نظر فکری تحریک کند، می‌تواند تأثیر زیادی بر رشد فکری آنها داشته باشد. بنابراین ضروری است والدین فعالیت‌هایی را که فرزندانشان انجام می‌دهند با دقت فراوان انتخاب کنند.
در ادامه، ما شما را با چند کار آشنا می‌کنیم که باعث افزایش خلاقیت در کودکان می‌شود. با ما همراه باشید.

افزایش خلاقیت در کودکان | الکساز

 

1- بگذارید در همه چیز دخالت کنند!

اکثر خانواده‎‌ها تصور می‌کنند که تخیل فقط با مغز تشکیل می‌شود، اما دست‌ها به همان اندازه در شکل‌گیری تخیل مهم هستند. ما برای کمک به کودکان و ایجاد ایده برای کارهای خود، اغلب آنها را تشویق می‌کنیم که با مواد خمیری شروع کنند. همانطور که کودکان با آجرهای لگو بازی می‌کنند یا با مواد خمیری کاردستی درست می‌کنند، ایده‌های جدیدی پدیدار می شود. آنچه که به عنوان یک فعالیت بی هدف آغاز شود، در آخر به یک پروژه گسترده تبدیل می‌شود.

 

2- کودکان را با همه چیز آشنا کنید!

کودکان همیشه تحت تأثیر اسباب بازی‌ها، ابزارها و مواد موجود در دنیای محل زندگی خود هستند. برای تحت‌تاثیر قرار‌دادن کودکان در فعالیت‌های خلاقانه، مطمئن شوید که آنها به تنوع بزرگی از مواد برای طراحی، ساختن و کاردستی درست کردن دسترسی دارند. فناوری‌های جدید، مانند کلاس‌های رباتیک، می‌توانند دامنه خلاقیت کودکان را بزرگتر کنند، اما نگذارید در طول کودکی‌شان از فعالیت‌های سنتی و بازی‌های قدیمی غافل شوند.

3- به کودکان اجازه فکر کردن بدهید!

وقتی فرزندتان برای حل یک مشکل از شما کمک می‌خواهد، مواردی مثل یک تکلیف سخت یا کلی‌تر مثل اینکه چگونه یک دوست خوب برای دیگران باشد، بلافاصله با پاسخ دادن به او خوشحال نشوید. در عوض، از فرزندتان بپرسید که او چه فکری می‌کند، همه ایده‌هایش را گوش کرده و تحسین کنید، به خصوص آنهایی که غیر منتظره و خارج از چارچوب مشکل هستند.

 

4- روی فرآیند تاکید کنید، نه نتیجه پایانی!

بسیاری از بهترین تجربیات یادگیری زمانی اتفاق می‌افتد که مردم به طور فعال درگیر ساختن چیزها هستند، اما این بدان معنا نیست که ما باید تمام توجه خود را روی چیزهایی که ساخته می‌شوند معطوف کنیم. مهمتر از آن فرآیندی است که از طریق آن چیزها ساخته می شوند.

کودکان بر روی کارهای بسیاری تمرکز می‌کنند، شما فقط فرآیند کار را مدنظر بگیرید، نه فقط نتیجه نهایی آن را. از کودکان در مورد مراحل و چگونگی الهام این خلاقیت بپرسید. با ارزش دادن به آزمایش های شکست خورده به اندازه آزمایش های موفق، کودکان را به سعی دوباره تشویق کنید. زمانی را به کودکان اختصاص دهید تا مراحل میانی فعالیت های خود را با شما در میان بگذارند و در مورد اینکه قصد دارند در آینده چه کاری انجام دهند صحبت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره تلفن شما برای کاربران دیگر نمایش داده نمیشود!

محصولات الکساز

تازه ترین مقاله ها

ثبت نام در سایت

دسته بندی مقالات

دسته‌بندی ها
وردپرس › خطا