ربات جراح چشم

اشتراک گذاری مقاله در:
ربات جراح چشم

ربات جراح چشم

ربات جراح چشم با موفقیت آزمایش شد.

ربات جراح نخستین عمل جراحی چشم خود را با موفقیت انجام شد.

ربات جراح چشم
ربات جراح چشم

روزنامه انگلیسی گاردین در تازه ترین اخبار تکنولوژی خود خبر از موفقیت ربات جراح چشم در انجام اولین عمل چشم خود بر روی یک بیمار داد. با این اتفاق شگرف تحقیقات بر روی ربات های جراح برای کمک به بیماران وارد مرحله جدیدی شده که گاردین این موضوع را انقلاب ربات های جراح می نامد.

پروفسور ” رابرت مک لارن ” پزشک بیماری که توسط این ربات با موفقیت جراحی شده است در این باره می گوید: ” من تردیدی ندارم که امروز شاهد آینده جراحی چشم و انقلاب ربات های جراح بوده ایم. فناوری‌های روز، همراه با اسکنرهای لیزری و میکروسکوپ‌ها به ما اجازه می‌دهند به سادگی بیماری‌های مربوط به شبکیه چشم را تا سطحی میکروسکوپی بررسی کنیم. اما گاهی اوقات این موارد آنچنان کوچک هستند که با دست انسان نمی‌توان آن‌ها را مورد جراحی قرار داد. ”

او در این باره اضافه کرد، با این اتفاق جدید که با کمک یک ربات جراح اتفاق افتاد آینده جدیدی برای جراحی بهتر و دقیق تر با کمک ربات ها

می توان متصور بود که قبلا به هیچ وجه به این شکل دردسترس نبود. مک لارن گفت: “این دستاورد با پیشرفت بیشتر می‌تواند در درمان نابینایی نیز به پزشکان یاری دهد. از ربات‌ها می‌توان در ژن‌درمانی و تزریق سلول‌های بنیادی در زیر شبکیه چشم – که نیاز به دقت بسیار بالایی دارد – برای درمان نابینایی استفاده کرد.”

کشیش ۷۰ ساله ای که حاضر شده بیمار این ربات جراح شود در این باره گفت بار دیگر بینایی خود را بدست آورده ام. آنگونه که گفته شده است به طور معمول برای انجام دادن جراحی های قرنیه چشم و جراحی غشا پزشکان معمولا خود را با ضربان قلب بیمار هماهنگ میکنند که این اتفاق باعث افزایش زمان عمل می شود که قطعا با کمک ربات ها دقت و سرعت به این عمل ها اضافه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره تلفن شما برای کاربران دیگر نمایش داده نمیشود!

محصولات الکساز

تازه ترین مقاله ها

ثبت نام در سایت

دسته بندی مقالات

دسته‌بندی ها
وردپرس › خطا