دسته‌بندی نشده

آموزش مقدماتی الکترونیک و نقشه راه یادگیری الکترونیک – فصل اول – جلسه 0

آموزش مقدماتی الکترونیک و نقشه راه یادگیری الکترونیک | آموزش الکترونیک | آموزش الکترونیک عملی | آموزش الکترونیک کاربردی | آموزش الکترونیک کودکان | شروع یادگیری الکترونیک | الکسازشاپ

اگر در حال خواندن این مطلب هستید، احتمالا شما هم علاقه دارید علوم الکترونیک را بصورت کاربردی فرا بگیرید. از مفهوم ولتاژ و جریان، تا ساخت یک تایمر راه پله، ساخت چراغ چشمک زن و…

ما در الکساز تصمیم گرفتیم تا علوم کاربردی الکترونیک را از مقدماتی تا پیشرفته، بصورت کاملا رایگان، با مثال های عملی و ویدیو های باکیفیت در اختیار شما قرار دهیم. ادامه این مطلب را با ما همراه باشید تا با آموزش مقدماتی الکترونیک الکساز، بیشتر آشنا شوید.

 

آموزش مقدماتی الکترونیک

فصل اول از سری آموزش مقدماتی الکترونیک پیش روی شماست. در این فصل، به اهداف بلند خودمون فکر خواهیم کرد و با قدمی هر چند کوچک در این مسیر گام برخواهیم داشت. اگر شما هم به دنبال گزینه‌ای مناسب برای کمک به افزایش و بالا بردن خلاقیت در کودکان و نوجوانان خود هستید، این مجموعه بهترین انتخاب برای شماست!

در سری آموزش مقدماتی الکترونیک، ما تمام مطالب را بصورت مرحله به مرحله به همراه ویدیو در اختیار شما قرار خواهیم داد، تا شما هیچ مشکلی در یادگیری مطالب نداشته باشید.

یکی از بزرگترین مشکلات دانش پژوهان، در یادگیری علوم جدید، پراکنده بودن مطالب آموزشی می‌باشد. بسیاری از ما تصمیم گرفتیم تا علوم جدید را با تحقیق و جستجو فرا بگیریم، اما پراکندگی مطالب باعث می‌شود تا نتوانیم یک مبحث را بصورت کامل فرا بگیریم.

از طرفی بسیاری از بسته های آموزشی قیمت های بالا دارند و اعتماد به آنها برای دانش پژوهان سخت است.

ما در این سری آموزش الکترونیک قصد داریم تا تمام علوم مقدماتی الکترونیک را بصورت کاملا رایگان، در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید از این مطالب استفاده کرده و لذت ببرید.

 

آنچه در فصل اول آموزش مقدماتی الکترونیک به آن می‌پردازیم:

در فصل اول آموزش مقدماتی الکترونیک الکساز با هم نگاهی به اهداف ” علم الکترونیک ” خواهیم انداخت. با شروع مفاهیم اساسی، با ” ولتاژ و جریان الکتریکی آشنا خواهیم شد. سپس آموزش قطعات الکترونیک را دنبال خواهیم کرد و چند مدار کاربردی را با هم پیاده سازی میکنیم.

همچنین در ادامه خواهیم گفت که ” مدار الکتریکی ” چیست و چگونه می‌توان آن را روی کاغذ کشید. در انتهای این فصل نیز با مفهوم “سِری” و “موازی” کردن قطعات آشنا می‌شویم.

 

مخاطبان سری آموزش مقدماتی الکترونیک چه کسانی هستند؟

آموزش مقدماتی الکترونیک برای کودکان و نوجوانان 10 سال به بالا پیشنهاد می‌شود. ما تمام مطالب الکترونیک را از مقدماتی تا پیشرفته ارائه کرده‌ایم تا کودکان و نوجوانان علاقه‌مند بتوانند از آن ها استفاده کنند. البته با کمک والدین، این آموزش ها برای کودکان 7 سال به بالا نیز مناسب است.

 

با دنبال کردن فصل اول آموزش الکترونیک چه چیزهایی یاد می‌گیرید؟

اگر تا پایان این فصل با الکساز همراه باشید و آموزش‌های این دوره را با دقت مشاهده کنید، پس از پایان فصل اول، به پاسخ سوالات زیر خواهید رسید:

  • الکترونیک چیست؟
  • با یاد گرفتن علم الکترونیک، چه مهارتی بدست می‌آوریم؟
  • منظور از ولتاژ الکتریکی و ولت چیست؟
  • منظور از جریان الکتریکی و آمپر چیست؟
  • مدار الکتریکی چیست؟
  • مدار روشن کردن یک لامپ با باتری به چه صورت است؟
  • منظور از سِری کردنِ قطعات الکتریکی چیست؟
  • منظور از موازی کردنِ قطعات الکتریکی چیست؟
  • در حالت‌های سِری و موازی، چه تفاوتی در ولتاژ و جریان در یک مصرف کننده وجود دارد؟

شما میتوانید تمام آموزش ها را از طریق وبسایت الکسازشاپ و یا کانال یوتیوب الکساز دنبال کنید.

 

چطور میتوانم آموزش ها را بصورت عملی دنبال کنم؟

در تمام آموزش ها، ما به شما قطعاتی که استفاده شده را معرفی خواهیم کرد، تا شما بتوانیید قطعات مورد نیاز خود را از فروشگاه الکسازشاپ یا فروشگاه های قطعات الکترونیکی تهیه کنید و تمام آموزش ها را بصورت کاملا عملی دنبال کنید.

تمام آموزش ها یک کیت آموزشی مرتبط دارند که میتوانید با خرید کیت آموزشی مرتبط با هر سرفصل آموزشی، تمام قطعات را بصورت یکجا تهیه کنید. همچنین تمام آموزش ها بصورت متنی در دفترچه های آموزشی و ویدیویی در پنل کاربری شما در دسترس قرار خواهد گرفت.

ما به شما سری کیت های آموزشی مهندس الکترونیک را پیشنهاد می‌کنیم. با خرید این کیت های آموزشی، شما میتوانید آموزش ها را بصورت عملی دنبال کنید و بیش از 10 پروژه کاربردی و جذاب را با این کیت های آموزشی پیاده سازی کنید.

در صورت خرید کیت، شما پشتیبانی آموزشی دریافت می‌کنید و اگر در هر قسمت از آموزش با سوالی مواجه شدید، پشتیبانان ما در سریعترین زمان ممکن با شما ارتباط برقرار کرده، و اقدام به پاسخگویی و رفع مشکلات شما می‌نمایند.

در غیر اینصورت شما میتوانید در قسمت نظرات، سوالات خود را مطرح کنید تا مربیان الکساز، به سوالات و نظرات شما پاسخ دهند.

 

جمع بندی

به پایان این مطلب رسیدیم و از شما ممنونیم که تا پایان این مقاله ما را همراهی نمودید. تبریک میگوییم، شما یک جلسه از سری آموزش مقدماتی الکترونیک را پشت سر گذاشتید.

در این جلسه که جلسه صفر از فصل اول آموزش مقدماتی الکترونیک بود، ما با نقشه راه یادگیری الکترونیک با الکساز آشنا شدیم و ادامه مسیر را برای خود مشخص نمودیم. همچنین با مطالب پیش رو آشنا شدیم.

تیم الکساز برای تمام قسمت های این آموزش ها مطالعه و تحقیق بسیاری انجام داده تا بتواند یک آموزش اصولی، کاربردی، جذاب و سرگرم کننده را در اختیار شما قرار دهد.

با حمایت از الکساز در شبکه های اجتماعی مثل یوتیوب، اینستاگرام، تلگرام، آپارات و معرفی الکساز به دوستان خود، به ما انرژی و انگیزه داده تا بتوانیم همواره آموزش های با کیفیت در اختیار شما قرار دهیم.

همچنین با نظرات خود در انتهای هر مطلب، انتقادات، پیشنهادات و سوالات خود را با ما مطرح کنید، تا بتوانیم کیفیت آموزش ها را بهبود داده و به سوالات شما پاسخ دهیم.

در جلسه بعد، با ما همراه باشید تا آموزش مقدماتی الکترونیک و مفاهیم علمی الکترونیک را آغاز کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *